Pokkec na Hradebce

Žáci SPŠ, SOŠ a SOU Hradec Králové se pustili do přípravy Pokkecu: od prvního plánování až po generálku před samotným natáčením. V článku popisují, jak probíhala jednotlivá setkání – od počátečního rozdělování rolí a tvorby otázek, přes strukturování rozhovoru až po finální ladění detailů. Jak celý proces zvládli a co se při něm naučili?

Setkávání s naší skupinkou probíhalo zhruba takto:
První setkání proběhlo za přítomnosti učitelů. Dozvěděli jsme se základní informace – o jakou akci se jedná, co se od nás očekává, kdo nás navštíví atd. Během této hodinové schůzky jsme ještě stihli rozebrat přibližné okruhy otázek, na které se chceme zaměřit.
Rovněž jsme určili dva moderátory. Před druhým setkáním měl každý z nás za úkol si o hostovi něco více načíst a naposlouchat, abychom měli lepší představu o tom, kdo to je. Na druhé setkání jsme tak šli lépe připravení
a otázky se nám tvořily snadněji.
Druhé setkání proběhlo již bez učitelů. Jeho hlavním cílem bylo vybrat vhodné otázky. Vytvořili jsme něco, co by se dalo připodobnit k brainstormingu. Každý přispíval různými nápady na otázky, které ho napadly, a postupně jsme se shodovali na těch nejzajímavějších.
Na konci hodiny jsme měli popsaný skoro celý papír a spolu s ním byla sestavena i většina otázek.
Třetí setkání probíhalo už trochu synchronizovaněji. Stačilo pouze dát otázkám nějakou strukturu, seřadit je podle témat a znovu je uspořádat do pořadí, v jakém měly být pokládány.
Výsledkem byl slušně obsáhlý papír se seřazenými otázkami i okruhy. Tento papír podrobných úpravách učitelů posloužil moderátorům při natáčení.
Třetí setkání bylo také naše poslední, nicméně v pondělí, dva dny před natáčením podcastu, jsme provedli ještě generálku. Ta zahrnovala vše od zasedacího pořádku, výběrů správných křesel a nakonec až po plnohodnotný rozhovor (avšak místo hosta seděl Nikos z našeho týmu). Dokonce jsme měli i publikum, takže podmínky byly dosti realistické. A my tak měli
možnost si to nanečisto vyzkoušet.
Den před nahráváním ještě proběhla komunikace mezi hlavními moderátory, aby doladili poslední detaily. Při hovoru jsme doupravovali pár posledních změn a sdíleli jsme své návrhy ohledně úvodu a zároveň závěru. Takže po krátkém hovoru byl úvod i závěr na světě a my tak byli na den natáčení podcastu plně připraveni.

Auroři: Lucie Řezníčková 3.D; Matyáš Kálal 4.A

Redakce školství KHK

Přinášíme pro vás zajímavosti a novinky ze školství v Královéhradeckém kraji

Sdílejte článek s přáteli
Facebook
X
LinkedIn
WhatsApp
Telegram