PRAHA, 17. LEDNA 2024 – Ocenění za nejlepší vizuální identitu studentské firmy v Královehradeckém kraji získali v soutěži JA Top logo studenti z Obchodní akademie, Střední odborné školy a Jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky v Hradci Králové. Jejich firma Luffa se věnuje výrobě ekologických pomůcek pro kosmetiku a hygienu.
Ve vzdělávacím programu JA Studentská firma se od září učí podnikavosti – za pololetí stihli založit reálnou společnost, řídí její finance, propagaci i obchod. Nyní mladí byznysmeni dosáhli dalšího úspěchu. Logo a promo video jejich studentské firmy odborníci zvolili za nejlepší v regionu.
Na druhém místě skončili studenti s firmou SweetLight nabízející relaxační balíčky se svíčkami a čokoládou, třetí příčku obsadil tým REBAN, který vyrábí a prodává tašky, obaly, desky nebo penály ze starých, již vyřazených reklamních bannerů. Všechny úspěšné studentské firmy vznikly na téže škole – Obchodní akademii, Střední odborné škole a Jazykové škole s právem státní jazykové zkoušky v Hradci Králové.
Úkolem studentů bylo graficky ztvárnit logo své firmy a natočit krátké reklamní video o produktu či službě, kterou nabízí. „Soutěž JA Top logo je oblíbeným zpestřením celoročního vzdělávacího programu JA Studentská firma pro středoškoláky od 15 do 19 let. Díky programu studenti zažívají všechna úskalí opravdového byznysu. Přímo v praxi přivykají týmové spolupráci, zodpovědnosti a dalším dovednostem, které si žádá pracovní trh. Cílem soutěže JA Top logo je seznámit studenty se základy marketingu – aby pochopili náležitosti chytlavého loga firmy a přemýšleli, jak ideálně oslovit svou cílovou skupinu ve 30sekundovém spotu,“ popsal Martin Smrž, ředitel nevládní organizace JA Czech, jejíž programy na podporu podnikavosti v současnosti využívají tisíce českých škol.
Do čtvrtého ročníku dvoukolové soutěže JA Top Logo se přihlásilo celkem 195 studentských týmů z celé České republiky, což je meziroční nárůst o 38 procent. Nejprve se studentské firmy poměřily v rámci kraje. Nyní čeká regionální vítěze národní finále (6. února) v renomované reklamní agentuře McCANN Prague. „Školní rok 2023/24 dal vzniknout celkem 336 novým JA Studentským firmám a z nich téměř dvě třetiny využily možnosti soutěžit v JA Top logo. Hodně studentských týmů má ve svých řadách členy se zájmem o grafický design a tvorbu videí, pro které je soutěž příležitostí, jak vyniknout a získat zpětnou vazbu od odborníků z praxe. Kromě nabitých zkušeností budou všichni finalisté a jejich pedagogové odměněni cenami partnerů soutěže,“ uvedl Martin Smrž.
První kolo JA Top logo se uskutečnilo pod záštitou náměstka hejtmana Královéhradeckého kraje pro školství a sport Arnošta Štěpánka a s pomocí profesionálů z místních firem a institucí v rolích porotců. „Do soutěže se zapojily desítky dobrovolných mentorů, kteří poskytli studentům svá hodnocení, co se jim povedlo a co by mohli naopak ještě zlepšit. Novinkou letošního ročníku byla navíc kategorie Cena veřejnosti, kdy mohli pro své favority veřejně hlasovat také uživatelé facebooku,“ dodal Martin Smrž.
Oceněné studentské firmy a jejich reklamní spoty:
- Luffa, Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové (výroba ekologických „houbiček“ z lufy)
- SweetLight, Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové (relaxační balíčky různých příchutí čokolády a designových svíček)
- REBAN, Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové (výroba tašek, penálů, desek, obalů a podobně z již vyřazených reklamních bannerů)
Cena veřejnosti: Luffa, Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové (výroba ekologických „houbiček“ z lufy)
KONTAKT PRO MÉDIA:
Mgr. Eliška Crkovská_mediální konzultant
+420 605 218 549, eliska@pearmedia.cz
JA CZECH, www.jaczech.org
JA Czech je obecně prospěšná vzdělávací organizace založená Tomášem Baťou, která již od roku 1992 realizuje na českých školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí, propojuje je s lidmi z praxe a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností v rámci podnikatelského vzdělávání studentů i učitelů. Stěžejního projektu JA Studentská firma, se závěrečným veletrhem JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU, se každoročně účastní tisíce středoškoláků.
JUNIOR ACHIEVEMENT, www.juniorachievement.org
Junior Achievement je nejstarší vzdělávací organizace na světě s rokem vzniku 1919. Působí ve více než 120 zemích světa. Zároveň byla švýcarskou institucí NGO Advisor vyhlášena jako sedmá nejvlivnější nevládní organizace světa a v lednu 2022 byla za svou práci pro rozvoj mládeže nominována na Nobelovu cenu míru. Do programů JA se každoročně zapojí 11 milionů dětí a studentů ve věku šest až 22 let.