Mateřské školy

Základní školy

Základní umělecké školy

Střední školy a VOŠ

Školní jídelny

Náměty pro čerpání šablon, inspirace pro školy

Mateřské a základní školy mají poslední možnost získat evropské peníze z tzv. šablon prostřednictvím
Operačního programu Jan Amos Komenský. Nabízí se tak příležitost, jak se zaměřit na některá velmi důležitá
témata v českém školství, která nebyla dosud v řadě škol upřednostňována. Na základě velkého množství
zjištění, dat a doporučení z nejrůznějších národních i mezinárodních šetření vybralo Ministerstvo školství,
mládeže a tělovýchovy společně s Českou školní inspekcí několik klíčových oblastí, ve kterých potřebují školy
podporu a na které mohou zároveň čerpat finanční prostředky ze šablon. Jedná se o následující témata:

  • podpora rozvoje základních gramotností
  • podpora duševního zdraví dětí a žáků a celkového wellbeingu
  • podpora pozitivního klimatu školy
  • podpora pohybových aktivit
  • podpora plynulého přechodu dětí z MŠ na ZŠ

Pro maximální usnadnění přípravy projektů připravilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy spolu s Českou školní inspekcí materiál
obsahující řadu konkrétních příkladů a inspirace pro konkrétní projekty. Materiál je možné vnímat jako takové KLÍČE K ROZVOJI ŠKOLY, které mohou pomoci v řešení některých dosud ne zcela důsledně reflektovaných témat české vzdělávací soustavy. K výše vymezeným oblastem lze využít šablonu Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání a Inovativní vzdělávání dětí/žáků.

Pro jakékoli konzultace k přípravě projektů je možné se obrátit na konzultační linku na tel.: 234 814 777
(každý pracovní den od 9:00 do 15:00) nebo na e-mail dotazyZP@msmt.cz.

Celý materiál naleznete zde: Sablony_Klice-k-rozvoji-skoly

Pro mateřské školy je oblast podpory plynulého přechodu dětí z MŠ na ZŠ zpracována od str. 20 a je rozdělena do témat:

  • 01 VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ ZAMĚŘENÉ NA TÉMA SPOLUPRÁCE MEZI UČITELI MŠ A ZŠ
  • 02 PODPORA INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM A DĚTÍ NADANÝCH (např. tandemová výuka učitele MŠ a speciálního pedagoga v MŠ)
  • 03 PODPORA INDIVIDUALIZACE V POVINNÉM PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ
  • 04 VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ NA TÉMA PODPORY REALIZACE INDIVIDUÁLNÍCH KONZULTACÍ SE ZÁKONNÝMI ZÁSTUPCI DĚTÍ V POVINNÉM PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ
  • 05 VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ MŠ NA TÉMA ZPRACOVÁNÍ INDIVIDUÁLNÍHO VZDĚLÁVACÍHO PLÁNU
Sdílet článek na sociálních sítích:
Facebook
X
LinkedIn
Nákupní košík0
Košík je prázdný!
Pokračovat v nákupu
0